Творчая група педагогаў-інаватараў Новадзявяткавіцкай сярэдняй школы працуе над павышэннем прафесійнай кампетэнтнасці па пытаннях інтэграцыі зместу вучэбных прадметаў і інтэграцыі адукацыйных тэхналогій у рамках рэалізацыі інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці навучэнцаў: інтэграцыя вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці ўстановы адукацыі – сацыякультурнага цэнтра рэгіёна”. Вынікам творчага ўзаемадзення педагогаў сталі адкрытыя бінарныя ўрокі.

Бінарны ўрок – нетрадыцыйны від урока, на якім можна спалучыць, здавалася б, несумяшчальныя прадметы: літаратурнае чытанне і ан­глійская мова, беларуская літаратура і геаграфія, біялогія і інфарма­тыка. Гэта больш высокі ўзровень супрацоўніцтва двух педагогаў і на­вучэнцаў. Два настаўнікі і два прадметы на ўроку: сучасна, актуальна, перспектыўна. Бінарны ўрок дазваляе выявіць сувязь, інтэграваць ве­ды з розных абласцей для вырашэння адной праблемы.

Так на вырашэнне праблемы ўзаемаадносін чалавека і прыроды, фарміраванне матывацыі да вывучэння этнічных асаблівасцей свай­го народу накіраваны бінарны ўрок беларускай літаратуры і геаграфіі ў 8 класе па тэме “Г. Далідовіч. “Губаты”. Узаемаадносіны чалавека і прыроды. Прыродаахоўныя тэрыторыі”. Узаемадзеянне настаўнікаў В.Д. Блізнюк, Д.А. Блізнюк. з васьмікласнікамі ажыццяўлялас я праз ар анізацыю “дзел авой ”спрэчк ,г рупав о йдыск усіі, ролева йпрафа­рые та ыйнайгульні “На працаўладк аванне”. Па зад дзенай д ў а­це і шыраце навучэ цывызначал раён малой р д імыпісьмен ікаў. Сум с аадзначалі рыс ыхара ктару г ерояў, я іяўласці ыбеларусам. У вы іку л таратурна яі геаграфічная т эма ў заемадапаў я іад аад­ну, са зе нічалі цэласнаму ўспрыманню в вучаемага матэ ыялу, па ­будж ліда акты нага паз ання.

Сп алучэнне гіст орыі і с уч аснасці н абінарны м уро ку літарату рна­га чытання і ан лій ка мовы “Абаг льненне п раздзеле “Чала ек і Радзі а /Belarus выклікала аса лівую ціка ас ьу навучэн аў4 кла­са .Паколькі 2018 -2020 га ыў Бела усі праходз цьпад зн кам Г ода малой рад імы,то ў зме т урока – інтэ р в а ныкра зн ўчым т эр ялгістарыч ыхмясцін Н вадзявяткавіч. Месцам пра я зення бін нага ўрока наста нікіН.С. Лыс яі Т.П. Ракуць в бралішкольн комп екс­на-кр язна чымузей “ Д ы ментыдаўніны”. Ур кправодзіўся ў ф орме відэаканферэ цыі з хлопчы кам з Вялік абрытаніі .Дзве мовы а б’ядналі дзве краіны, два наро д ы,што с дзе нічалавыхаванню ўза ма ава­гі, сябр ўскіхад о ін.

Пры чыны экалаг ічнай прабл мы “З нішчэн елесу Бе ларусі” або “Бія ­лагічны п ажар” вызна чаны н а бінарным у року біял огіі і інфарматы ­кі ў 11 класе п а т эмах“Д наміка экасіс э ”і “Выкананне практ чныхзаданняў па т махв учэбнаг а прадмета “Бія логія”. Пад кіраўніцтва мнастаўнікаў Т.У. Бірук, Г .М. Князюк н ву чэнцамі скл дзена праграма падлік у папуляцы ж укоў-караед ўу беларускі лясах н амове Pascal.

Ад ойз зада ч б нарнага ўро ка літ аратурнага чыта яі музыкі ў 3 к л асепад аг ул найтэмай “Зімовыя с вяты” з’яўл ласявыхав а ннелю­бов і павагі да тра ы ыйбелар ускага нар ода. Творча еўзае д зеян­не на таўнікаў В. В .На ар, А.В Стул скай і навучэнца на і авана н арэал з цыю міні-пра кта “Нацыян льныя тра ыцыі святкав а нняка­л д”сродкамі шасців угольна га навучання.

Педагогам- інават а рамудалося ўзмац ніць ін э грацы йны эфек т уро­ка, стварыць мадэль вучэбнага дыялога н етольк іп аміжнаву энцамі,ал еі нас таўнікамі, па ка з аўшып р ыгэтым шырокі спек т р сродкаў і сп о­сабаў інтэнсіфіка ыіўр чнай і пазаўрочн йдзе насці.П даг о гіўпэў­н ны, што правядзенн ебінарных у рокаў дазваляе к омплексна вы а­шаць зад ачы па фар іраванні нац янальна- культурнай і дэнты насці.

 

Поделиться
Перейти к содержимому